Kde jsem?
3.3.2009

Lignany a zdravá, štíhlá žena

Nová studie z Kanady potvrdila, že ženy užívající vyšší množství lignanů, a tudíž mají zvýšenou hladinu jejich metabolitů v krvi, mívají nižší BMI (body mass index) a celkový podíl tělesný tuku.

Zdrojem lignanů jsou lněná semínka, celozrnné cereálie, bobuloviny, zelenina a ovoce. Lignany jsou metabolizovány v tlustém střevu mikroflórou  na enterodiol a enterolakton.

Výzkumníci, vedeni André  Tchernofem, zhodnotili  příjem lignanů použitím 3 denního dietního záznamu. 115ti ženám (průměrný věk 56,8) byla také odebrána krev na zhodnocení hladiny enterolaktonů. Vysoký příjem lignanů byl spojen s nižším BMI (o 4kg/m2) a s menším podílem tělesného tuku (o 8,5 kg) ve srovnání s ženami s nižším průměrným přísunem lignanů. Ženy s nejvyšším průměrnou hladinou enterolaktonů v krvi  měly také signifikantně nižší hladinu glukózy v krvi, ve srovnání s ženami s nižší průměrnou hladinou enterolaktonů  v krvi.

Ačkoli studie nestanovila příčinné spojení mezi lignany a metabolickým profilem u žen, výsledky tohoto výzkumu byly zařazeny na seznam potenciálních zdravotních přínosů rostlinných složek.

Zdroj:

British Journal of Nutrition

Publikováno online, doi: 10.1017/S0007114508162092

„ Impact of a lignin-rich diet on adiposity and insulin sensitivity in post-menopausal women.“

Authors: A.-S. Morisset, S. Lemieux, A. Veilleux, J. Bergeron, S.J. Weisnagel, A. Tchernof

SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY

Mabelle

Úleva v období klimakteria

DiskusePočet reakcí: 8, poslední: 15.7.2009 14:27:33

15.07.2009 14:27:33 RE: lignany
Dobrý den,
bohužel za nízkými váhovými úbytky stojí právě hypofunkce štít...

7.07.2009 18:23:38 lignany
Dobrý den,uvádíte,že zdrtojem lignanů je len setý,dále produkt Mabelle teké obsa...

17.03.2009 11:20:15 RE: lingany
Dobrý den,
zdrojem lignanů je len setý.
S pozdravem

17.03.2009 11:18:10 RE: Lingany
Dobrý den,
lignany jsou obsažené v lnu setém, který je obsažen v přípravk...

16.03.2009 13:9:10 RE: lignany
Dobrý den, máte pravdu, produkt Mabelle lignany obsahuje.

VSTOUPIT DO DISKUSE