Úvodní stránka > VÍTE, ŽE... > Vitamin D může Vaše děti uchránit od depresí
30.1.2012
Vitamin D může Vaše děti uchránit od depresí
Vědci tvrdí, že děti s nízkou hladinou vitaminu D častěji trpí depresemi. Ty děti, které mají vyšší hladiny tohoto “slunečního vitaminu”, jak se také vitaminu D také říká, mají o 10% nižší riziko, že se u nich vyvinou nějké psychické zdravotní problémy. Tato zjištění pocházejí ze studie, která byla provedena na univerzitě v Bristolu.
Množství vitaminu D u dětí může být navýšeno pravidelnou konzumací tučných ryb (například tuňák) a dostatečným pobytem dětí na slunci (vitamin D se totiž tvoří v kůži působením právě slunečního záření).
Studie se zaměřila na hodnoty vitaminu D u více než 2700 dětí ve věku 9 a 13 let. Ty, které měly nejnižší hladiny vitaminu D vykazovaly ve větší míře známky deprese. Děti s vyššími hladinami tohoto vitaminu vykazovaly pokles příznaků deprese v období dospívání. Studie se zabývala hodnotami dvou forem vitaminu D – D2 a D3 – a zjistilo se, že nejsilnější spojitost s antidepresivními účinky má vitamin D3.
Přestože vitamin D se nachází v tučných rybách (ale také v játrech, vaječném žloutku a mléce), strava nabízí velice málo živin, které tento vitamin mohou dostat do krevního řečiště.
SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY
Multivitaminové želatinové tabletky s vynikající příchutí
Multivitamin a multiminerál pro děti s malinovou, jahodovou a pomerančovou příchutí.
Nyní k tabletovému balení CEM-M Gummies zdarma!
Multivitaminové želatinové tabletky CEM-M Spiderman s vynikající příchutí
Multivitamin a multiminerál pro děti s malinovou, jahodovou a pomerančovou příchutí..
Nyní k tabletovému balení CEM-M Gummies zdarma!
Hvězdíci s Omega 3 – DHA, tobolky pro chytrou hlavu
Pro řádný růst a rozvoj kostí dětí
Multivitamin a multiminerál s komplexem Imunactiv pro děti
Vybraná 100 tbl. balení v nabídce 1+1 zdarma!
Multivitamin a multiminerál pro děti
NOVINKA!
Multivitaminový sirup pro děti s pomerančovou příchutí