Kde jsem?
29.7.2011

Omega 3 mastné kyseliny mohou snižovat riziko onemocnění cukrovkou

Omega 3 mastné kyseliny Podle tří nových studií publikovaných v American Journal of Clinical Nutrition snižuje vyšší hladina omega-3 mastných kyselin v krvi riziko onemocnění Diabetes Mellitus II. typu.

Dvě studie prováděné na čínské populaci a jedna v USA udávají, že příjem omega-3 mastných kyselin z rostlin, darů moře (či obojí) je spojen se snížením rizika vzniku diabetu.

 WHO (World Health Organisation) tvrdí, že tímto onemocněním trpí přes 220 milionů lidí na celém světě a že na důsledky vysoké hladiny krevního cukru zemře za rok přibližně 3,4 milionů lidí. A pokud by tato statistika nebyla dostatečně odstrašující, WHO předpokládá, že v období mezi lety 2005 – 2030 dojde k zdvojnásobení počtů úmrtí v souvislosti s touto nemocí.

Studie na čínské populaci zahrnují data, která byla získána ze vzorku lidí čítajícího více než 150 000 mužů a žen. Bylo zjištěno, že omega-3 mastné kyseliny získané pouze z rostlinných zdrojů (alfa-linolenová kyselina, ALA) byly spojovány se snížením rizika vzniku diabetu (snížení rizika o 21%).

Šanghajská studie však přinesla odlišné výsledky – vědci došli k závěru, že příjem darů moře byl rovněž spojen se snížením rizika vzniku cukrovky. Navíc, toto spojení bylo výraznější  u žen než u mužů.

Do americké studie bylo zahrnuto více než 3000 starších mužů a žen. Bylo zjištěno, že jak mořské tak rostlinné zdroje omega-3 mastných kyselin byly spojeny se snížením rizika vzniku diabetu. V tomto případě však nebyl sledován příjem omega-3, ale hladiny ALA (alfa-linolenová kys.), EPA (eikosapentaenová kys.) a DHA (dokosahexaenová kys.) v krvi.

Zdroje:

American Journal of Clinical Nutrition
“Omega-3 fatty acids and incident type 2 diabetes: the Singapore Chinese Health Study”
Autoři: D.P. Brostow, A.O. Odegaard, W-P. Koh, et al.

American Journal of Clinical Nutrition
“Plasma omega-3 fatty acids and incident diabetes in older adults”
Authors: L. Djoussé, M.L. Biggs, R.N. Lemaitre, et al.

American Journal of Clinical Nutrition
“Fish, shellfish, and long-chain n–3 fatty acid consumption and risk of incident type 2 diabetes in middle-aged Chinese men and women”
Authors: R. Villegas, Y-B. Xiang, T. Elasy, et al.

American Journal of Clinical Nutrition
“The prevention of type 2 diabetes: should we recommend vegetable oils instead of fatty fish?”
Author: E.J.M. Feskens

SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY

EPA Marine

Rybí olej pro zdravé srdce a cévy

EPA rybí olej

Pro účinnou ochranu srdce a cév

Omega 3 rybí olej

S vitaminem E

Omega 3 rybí olej FORTE

Pro udržení optimální hladiny cholesterolu

Super Omega 3

Doplněk stravy pro pevné zdraví srdce a cév s vysokým obsahem EPA a DHA

DiskusePočet reakcí: 0

Buďte první, kdo vloží svůj názor do diskuse.

VSTOUPIT DO DISKUSE