Úvodní stránka > VÍTE, ŽE... > Byla stanovena dávka omega-3 prospěšná pro zdraví srdce
17.6.2011
Byla stanovena dávka omega-3 prospěšná pro zdraví srdce
Nová studie a meta-analýza říká, že denní dávka omega-3 potřebná pro snížení rizika náhlých srdečních úmrtí a jiných srdečních příhod byla stanovena ve výši nejméně 250 mg.
V periodiku British Journal of Nutrition bylo publikováno, že již dávka 250 mg omega-3 mastných kyselin s dlouhým řetězcem (EPA – eikosapentaenová kyselina, DHA – dokosahexaenová kyselina) vede ke snížení rizika náhlých srdečních úmrtí o 35%. Kromě toho byla tato dávka spojována s „téměř významným“ 17%-ním snížením rizika fatálních koronárních příhod. Minimální množstvím omega-3, které by měla přijímat široká veřejnost na podporu zdraví srdce a cév by mělo být 250 mg.
Evropský úřad pro bezpečnost potravin (EFSA) v roce 2009 potvrdil, že dávka 250 mg by měla být referenční hodnotou pro omega-3 mastné kyseliny s dlouhým řetězcem.
Ve Spojených státech nebyla schválena přímo doporučení pro EPA/DHA, ale namísto toho byla doporučena konzumace darů moře na hranici 8 – 12 uncí za týden, což zajišťuje průměrnou konzumaci 250 mg EPA a DHA/den.
Byla provedena nová meta-analýza a hodnocení s cílem prozkoumat takováto doporučení. Vědci zjistili, že opravdu nejméně 250 mg omega-3 vede k signifikantnímu snížení náhlých srdečních úmrtí a snížením rizika fatálních srdečních příhod.
Spoluautor studie, Harry Rice, PhD však prohlásil, že dávka 250 mg EPA+DHA/den je považována za minimální, ne však optimální množství.
Nová skutečnost, která z této meta-analýzy vyplývá je, že lidé účastnící se studie neměli dříve žádné problémy s ischemickou chorobou srdeční. To znamená, že tyto pozitivní výsledky poskytují další důkaz o nutnosti vytvoření doporučeného příjmu (DRI) pro omega-3 mastné kyseliny s dlouhým řetězcem.
Pozitivní účinky EPA a DHA pro ochranu srdce jsou prokazovány v jedné studii za druhou. V zájmu veřejného zdraví by měl Institute of Medicine (IOM) hodnotit aktuální údaje v souvislosti se zdravotními výsledky (ve spojení s omega-3 s dlouhým řetězcem).
Zdroj: British Journal of Nutrition
“Impact of low v. moderate intakes of long-chain n-3 fatty acids on risk of coronary heart disease”
Authors: K. Musa-Veloso, M.A. Binns, A. Kocenas, C. Chung, H. Rice, H. Oppedal-Olsen, H. Lloyd, S. Lemke
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
16.6.
2011
Víte, že...
V pořadu České televize Sama doma zasedl na chat Ing. Vladimír Voda, aby odpovídal na všechny vaše dotazy, které se týkaly Omega 3 mastných kyselin, co jsou a jak prospívají našemu zdraví.Celý článek + video rozhovor naleznete na stránkách České televize zde.
20.5.
2011
Víte, že...
Nová italská studie uvádí, že denní příjem omega-3 nenasycených mastných kyselin může snižovat výskyt příznaků deprese u starších žen. Podle poznatků publikovaných v „The Journal of Nutrition, Health & Aging“, ženy, které přijímaly denní dávku doplňků stravy obsahujících 2,5 g omega-3, pociťovaly značné zmírnění příznaků deprese.
6.5.
2011
Novinky
Omega-3 mastné kyseliny jsou spojovány se snížením hodnot homocysteinu, aminokyseliny, která má souvislost se zvýšeným rizikem srdečních onemocnění a demence. Toto udává nová meta-analýza založená na vědeckých důkazech.
3.12.
2010
Víte, že...
Doplňky stravy obsahující rybí olej můžou snížit krevní tlak u mírně obézních dospívajících dětí.
11.11.
2010
Víte, že...
Příjem omega 3 mastných kyselin je nepřímo spojen s parodontitidou (vleklý zánět tkání v okolí zubů) dle výzkumu zveřejněného v časopise Journal of the American Dietetic Association.
27.8.
2010
Víte, že...
Omega 3 mastné kyseliny mohou zlepšit hladinu tuků v krvi u lidí trpících metabolickým syndromem.
17.6.
2010
Víte, že...
Zvýšený příjem omega 3 mastných kyselin a ryb, které tyto kyseliny obsahují, může snižovat riziko ztráty sluchu spojené s věkem.
9.4.
2010
Víte, že...
Zvýšený příjem tučných ryb a omega 3 mastných kyselin, které jsou v nich obsažené, může snížit riziko srdečního selhání u žen o 25 procent.
19.3.
2010
Víte, že...
Dle nové studie mohou doplňky stravy obsahující omega 3 mastné kyseliny zlepšit funkce plic sportovců během a po cvičení.
2.3.
2010
Víte, že...
Podle studie, které se zúčastnili zdraví chlapci, mohou doplňky stravy obsahující omega 3 mastnou kyselinu DHA upravit funkci mozku, zejména pracovní paměť.
SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY
Rybí olej pro zdravé srdce a cévy
Pro účinnou ochranu srdce a cév
Doplněk stravy pro pevné zdraví srdce a cév s vysokým obsahem EPA a DHA