Úvodní stránka > VÍTE, ŽE... > Prebiotika mohou v průběhu stresového období udržet studenty zdravé
27.5.2011
Prebiotika mohou v průběhu stresového období udržet studenty zdravé
Nová studie prováděná na studentech ve zkouškovém období uvádí, že denní příjem prebiotické vlákniny může zlepšit imunitní systém a zdraví střev v období kdy jsou vystaveni velkému stresu.
V časopise „American Journal of Clinical Nutrition“ bylo publikováno, že již denní dávka 5 g prebiotického produktu (Purimmune prebiotic od firmy GTC Nutrition) byla spojována se 40% snížením počtu dnů s chřipkou nebo nachlazením. Dále byly také prebiotické doplňky stravy (obsahující galaktooligosacharidy) spojovány se snížením výskytu střevních problémů u studentů ve zkouškovém období.
„Pokud je nám známo, toto byla první studie, která ukazuje příznivé účinky galaktooligosacharidů (tedy prebiotik) na stresem podmíněné gastrointestinální problémy u dospělých osob“, uvádí vědci z Univerzity na Floridě.
Tato studie odpovídá narůstajícímu počtu vědeckých prací dokládajících potenciální příznivé účiky prebiotik. Prebiotika jsou definována jako nestravitelná složka potravy, která má hlavní význam v souvislosti s jejím zvláštním metabolismem v trávicím traktu.
Studie se zúčastnilo 427 studentů vysokých škol, kteří přijímali po dobu 8 týdnů 0, 2,5 nebo
5 g prebiotického přípravku, a to před, v průběhu a po zkouškovém období. Výsledky u 419 studentů, kteří studii dokončili, ukazují, že příznaky gastrointestinálních problémů (zahrnujících průjem, zácpu, poruchy trávení a bolesti břicha) byly ve významné míře sníženy.
Co se týče snížení počtu dnů s chřipkou nebo nachlazením, u jedinců s normální váhou došlo ke snížení počtu těchto dnů o 40%. U osob s nadváhou či obezitou však nebyl pozorován v této souvislosti žádný účinek. K tomuto faktu vědci poznamenali, že existuje rozdíl ve složení střevní mikroflóry u štíhlých a obézních jedinců (například nižší množství bifidobakterií u obézních lidí). Vědci uvádějí, že pokud galaktooligosacharidy zlepšují gastrointestinální a imunitní funkce tím, že mění složení střevní mikroflóry, potom je možné pozorovat odlišné účinky u osob v rámci různých váhových kategorií.
Zdroj: American Journal of Clinical Nutrition 2011, Volume 93, Pages 1305-1311
“Galactooligosaccharide supplementation reduces stress-induced gastrointestinal dysfunction and days of cold or flu: a randomized, double-blind, controlled trial in healthy university students”
Autoři: C. Hughes, Y. Davoodi-Semiromi, J.C. Colee, et al.
SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY
Vláknina s prebiotiky, Spirulinou a Chlorellou
Nový způsob jak se zbavit nadbytečných kil.
Limitovaná edice!
Nový moderní probiotický přípravek pro péči o zdraví trávicího traktu
Specialista na průjmy.
Komplexní péče o zdraví zažívacího ústrojí.
Nyní balení 10 tob. v nabídce 1+1 zdarma! EXP: 31.10.2012
DiskusePočet reakcí: 1, poslední: 28.11.2011 3:33:45
28.11.2011 3:33:45
Něco více
Něco více naleznete na http://www.jen-jedno-zdravi.cz.
VSTOUPIT DO DISKUSE