Úvodní stránka > NOVINKY > Omega-3 mastné kyseliny mohou snížit hodnoty rizikových faktorů způsobujících nemoci srdce
6.5.2011
Omega-3 mastné kyseliny mohou snížit hodnoty rizikových faktorů způsobujících nemoci srdce
Omega-3 mastné kyseliny jsou spojovány se snížením hodnot homocysteinu, aminokyseliny, která má souvislost se zvýšeným rizikem srdečních onemocnění a demence. Toto udává nová meta-analýza založená na vědeckých důkazech.
Údaje z 11 studií, které zahrnovaly 720 lidí, u nichž bylo dávkování omega-3 mastných kyselin v rozmezí 0,2 – 6 g/den ukazují, že suplementace omega-3 mastnými kyselinami snížila obsah homocysteinu v krvi.
„Náš systematický přehled poskytuje nejkomplexnější hodnocení, které mapuje účinky
omega-3 nenasycených mastných kyselin na aminokyselinu homocystein,“ publikovali vědci v periodiku Nutrition.
Vědci z Číny, Tchaj-wanu a Austrálie dodávají, že komplexnější analýzy budou těžit z dalších dodatečných důsledných a dlouhodobých studií. Rovněž poznamenávají, že cílem těchto studií by mělo být ověření, zda snížení hladiny homocysteinu má opravdu důležité účinky na zdraví, jako například na snížení počtu srdečních onemocnění.
O tom, že konzumace tučných ryb a omega-3 mastných kyselin v nich obsažených je prospěšná pro naše srdce, je velmi dobře známo. Jako první o tom publikoval již na počátku 70. let 20. století dr. John Dyerberg a jeho spolupracovníci v The Lancet and The American Journal of Clinical Nutrition. Polynenasycené mastné kyseliny (PUFA) jsou spojovány se zlepšením hodnot hladin tuků v krvi, snížením rizika trombóz, zlepšením hodnot krevního tlaku a srdečního tepu a také mají vliv na zlepšení cévních funkcí. Omega-3 mastné kyseliny (nejvíce pak mastné kyseliny EPA a DHA) jsou kromě zdravého srdce dávány do souvislostí se širokým spektrem zdravotních účinků, jako například snížení rizika určitých typů rakovinového bujení, dále také správný vývoj plodu během těhotenství, zdravé klouby a také se uvádí, že zlepšují náladu.
Přestože jsou tyto benefity známy, stále existuje problém se zajištěním dostatečného příjmu omega-3 mastných kyselin ve stravě z tučných ryb. Proto nyní na trhu došlo k obrovskému nárůstu nabídky přípravků bohatých právě na tyto omega-3 mastné kyseliny.
Zdroj: Nutrition
“High consumption of omega-3 polyunsaturated fatty acids decrease plasma homocysteine:
A meta-analysis of randomized, placebo-controlled trials “
Autoři: T. Huang, J. Zheng, Y. Chen, B. Yang, M.L. Wahlqvist, D. Li
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
17.6.
2011
Víte, že...
Nová studie a meta-analýza říká, že denní dávka omega-3 potřebná pro snížení rizika náhlých srdečních úmrtí a jiných srdečních příhod byla stanovena ve výši nejméně 250 mg.
16.6.
2011
Víte, že...
V pořadu České televize Sama doma zasedl na chat Ing. Vladimír Voda, aby odpovídal na všechny vaše dotazy, které se týkaly Omega 3 mastných kyselin, co jsou a jak prospívají našemu zdraví.Celý článek + video rozhovor naleznete na stránkách České televize zde.
SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY
Rybí olej pro zdravé srdce a cévy
Pro účinnou ochranu srdce a cév
Pro udržení optimální hladiny cholesterolu
Doplněk stravy pro pevné zdraví srdce a cév s vysokým obsahem EPA a DHA