Úvodní stránka > VÍTE, ŽE... > Příznivý účinek Guarany
8.3.2011
Příznivý účinek Guarany
Každodenní užívání guarany může vést k redukci metabolického onemocnění včetně vysokého krevního tlaku, obezity a metabolického syndromu.
Studie publikována v časopise Phytotherapy Research prokázala spojení mezi každodenním užíváním guarany a antropometrickými a biochemickými markery.
Rostlina guarana (Paullinia cupana) je známá pro svůj vysoký obsah kofeinu, obsahem různých bioaktivních látek, včetně taninů, saponinů, katechinů, epikatechinů a proanthokyanidinů.
Předchozí studie prokázaly pozitivní vliv guarany na metabolizmus lipidů, podporu hubnutí a na zvýšení energetického výdeje. Předmětem nové studie byla analýza vztahu mezi užíváním guarany a výskytem obezity, vysokého krevního tlaku, diabetu 2 typu u starších osob. Studie se zúčastnilo 637 starších účastníků (60 let a více). Účastníci byli rozděleni do dvou skupin – jedna skupina užívala v minulosti guaranu, druhá nikoliv.
Konzumace guarany byla negativně spojená s metabolickým onemocněním. Muži, kteří pravidelně užívali guaranu, měli menší obvod pasu a ženy užívající guaranu měly nižší hladinu cholesterolu v krvi. Prevalence vysokého krevního tlaku, obezity a metabolického syndromu byla nižší ve skupině užívajících guaranu.
Zdroj: Phytotherapy Research
Publikováno online, doi: 10.1002/ptr.3437
“Habitual Intake of Guaraná and Metabolic Morbidities: An Epidemiological Study of an Elderly Amazonian Population”
Autoři: C. da Costa Krewer, E.E. Ribeiro, E.A.M. Ribeiro, R.N. Moresco, et al.
SOUVISEJÍCÍ PRODUKTY
Pro řidiče s příchutí černého rybízu